Rikshem bildades 2010 och är idag ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vår affärsidé är att långsiktigt och hållbart äga, utveckla och förvalta våra bostäder och samhällsfastigheter.
Är du en person som drivs av att ha ett helhetsansvar för ett fastighetsbestånd och brinner för att utveckla både team och fastigheter? Trivs du med en varierad och dynamisk arbetsdag där du verkligen gör skillnad? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi söker en erfaren förvaltare med bakgrund inom bostadsförvaltning och kundservice.
Om tjänsten
Rikshem söker en driven fastighetsförvaltare till Kalmar som vill vara med och utveckla en spännande fastighetsportfölj tillsammans med ett engagerat team bestående av tekniker, uthyrare, förvaltare, förvaltningsassistenter och en gruppchef.
I denna roll får du ett helhetsansvar för både budget och resultat inom en portfölj som främst består av bostadsfastigheter och en mindre andel lokaler. Du kommer att driva långsiktig utveckling av fastigheterna och arbeta aktivt med att förbättra driftnettot, där fokus ligger på energieffektivisering och förebyggande arbete inom drift, underhåll och förvaltningsprojekt. Genom att identifiera förbättringspotential och proaktivt driva utvecklingen kommer du att säkerställa att arbetet sker i linje med Rikshems strategier och mål.
I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i områdesutveckling och trygghetsarbete för de områden som ingår i din portfölj, samtidigt som du ansvarar för att följa upp eventuella bostadsvakanser. Du kommer att ha en central roll i att samordna och upprätthålla kontakt med leverantörer och entreprenörer vid underhållsprojekt och hyresgästanpassningar. Dessutom kommer du att ha löpande kontakt med hyresgästerna för att säkerställa en hög servicenivå och god kommunikation. Du får även ett arbetsledande ansvar för en till två tekniker, där du stöttar och leder teamet samt fördelar det dagliga arbetet för att nå gemensamma mål.
I rollen ingår att:
- arbetsleda kollegorna i ditt team
- ha kontakt med hyresgäster och vara involverad i det löpande arbetet med uppföljning och aktiviteter för att höja kundnöjdheten
- arbeta med områdesutveckling och trygghetsarbete i områden som omfattas i portföljen
- hantera fakturor och följa upp budget och resultat
- ha kontakt och samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i olika underhållsprojekt och hyresgästanpassningar
- hålla förhandling kring lokalhyresavtal samt vara delaktig i processen kring bevakning och uppföljning av eventuella vakanser i dina fastigheter
- initiera upphandling av entreprenörsavtal i samråd med inköp, samt ansvarar för uppföljning av entreprenörsavtal
- ansvara för statusbesiktningar och beställning av löpande underhåll för fastigheterna i portföljen
Tjänsten rapporterar till gruppchef Förvaltning och du utgår ifrån kontoret i Kalmar.
Är det här du?
Vi tror att du som söker har en bakgrund inom fastighetsförvaltning, gärna med erfarenhet från bostäder, gärna hyreslägenheter, och har god ekonomisk kunskap. En eftergymnasial utbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg är meriterande, men vi värdesätter även relevant erfarenhet från andra områden. Det är ett stort plus om du har arbetat med att samordna och upphandla underhålls- och ombyggnadsprojekt, har god förståelse för hyresjuridik och erfarenhet av lokaluthyrning. Du har goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
I rollen som förvaltare får du en dynamisk och omväxlande tjänst med många parallella uppgifter och olika kontaktytor. Du trivs med att ta egna initiativ och är trygg i att arbeta självständigt, men också i grupp. Med ett positivt mindset och ett lösningsorienterat, resultatdrivet arbetssätt har du alla förutsättningar att lyckas i denna roll. Du har ett genuint intresse för att förstå kundens behov och en djup förståelse för affärsmässighet och service.
Vi erbjuder dig:
- Ett härligt kontor centralt beläget i Kalmar
- Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
- Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån, samt ett måluppfyllnadsprogram
- Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
- Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Susanna Hörler på 08-120 50 420 och Nathalie Alaoui 08-120 50 402. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Sökord: Hyresfastigheter, bostadsfastigheter, hyresgästhantering, budgetering, drift, underhåll, fastighetsutveckling